Oruç Bağışıklık Sistemini Etkiler Mi

Oruç Bağışıklık Sistemini Etkiler Mi?

ORUÇ BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ ETKİLER Mİ

 

Dostluğun, paylaşmanın, yardımlaşma ve dayanışma bilincinin pekiştiği ramazan ayı, İslam dini için özel bir anlama sahiptir. Birlikte olmanın sevincinin paylaşıldığı iftar sofraları ayrı, tüm ailenin sahura kalktığı sahur sofraları ise ayrı bir özen ister. Uzun saatler boyunca aç kalmanın bağışıklık üzerinde nasıl bir etkisi olduğu ise ramazan ayının en çok konuşulan konularından bir tanesidir. Gelin, oruç ibadetinin bağışıklık sistemi üzerinde ne gibi etkiler oluşturduğunu birlikte inceleyelim.

 

Oruç Tutmak Bağışıklık Sistemine Zararlı Mıdır?

 

Bu sene günde neredeyse 16-17 saatlik bir süre boyunca oruç tutulacak. Tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 salgını ile mücadele etmek için kişilerin en önemli silahı ise bağışıklık sistemini güçlü tutmak. Ramazan ayında oruç tutmaya bağlı olarak bağışıklık sisteminde güçsüzlük olabileceği düşünülse de yapılan çalışmalar aksini iddia eder. Uzun süreli açlık, vücudun enerji için karbonhidrat yerine yağları yakmasına neden olur. Yağ hücrelerinin metabolizasyonu sonucunda keton cisimler açığa çıkar.

Bu sürecin vücudun bağışıklık sistemi üzerinde olumlu etkileri olduğu söylenebilir. Kök hücrelerin işlevini artırarak hücre yaşlanmasının önüne geçilebilir. Aynı zamanda bu süreç bağışıklık sistemini destekleyen hormon ve diğer moleküllerin salınımı ve aktivitesini artırabilir.

Böylece vücutta iltihaplanma ve oksidatif strese bağlı hasar oluşumu azalır, bağışıklık sisteminin yenilenmesini sağlayan mekanizmaların uyarılması desteklenir. Tüm bu bilgiler ışığında oruç tutmanın bağışıklık sistemini güçlendirdiği söylenebilir. Ancak iftar ve sahurda tüketilen besinler bu süreçte oldukça önemlidir.

 

İftar ve Sahurda Nasıl Beslenmelisiniz?

 

Gün boyu aç kalan vücudun tüm ihtiyaçlarını 8 saatlik bir zaman diliminde karşılamanız gerekir. Öncelikle su tüketimine önem verilmeli, iftar ve sahurda en az 2 litre su tüketilmelidir. Orucunuzu oda sıcaklığında bir bardak su ile açabilir, kan şekerinizi dengelemek için kuru incir, kuru kayısı, hurma gibi kompleks şeker içeren besinlerle devam edebilirsiniz. Ardından lif içeriği yüksek bir çorba tüketebilirsiniz. 10 -15 dakika bekledikten sonra et, tavuk, balık, kuru baklagil gibi protein içeren bir ana öğünü tercih etmeniz önerilir. Yemekten sonra ağır hamur tatlıları yerine meyve ya da sütlü tatlıları tüketmeyi deneyebilirsiniz.

Sahursuz oruç tutmak vücudun ihtiyacı olan besin ögelerini almanızı engelleyerek bağışıklık sisteminizi zayıflatabilir. Sizi gün boyu tok tutacak yumurta, peynir, süt, yoğurt gibi protein kaynakları ile B grubu vitaminlerden ve liften zengin sağlıklı karbonhidrat çeşitleri sahurda ideal bir seçenektir. Ayrıca yüksek kalsiyum içeriğinin yanı sıra A, B, B2, B3, D vitaminleri ve potasyum, magnezyum, krom, demir minerallerinden zengin pekmez de mutlaka tüketmeniz gereken yiyecekler arasındadır. Antioksidan içeriği sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirici rol oynayan pekmezle birlikte E, C ve B vitaminleri ile çinko ve selenyum açısından da zengin tahin tüketmenizde fayda bulunur.

 

İlgili İçerik: Bağışıklık Güçlendirici Tahin

 

Doğal bağışıklık güçlendirici olarak tanınan tahin aynı zamanda yüksek yağ içeriği ile de uzun süre tok tutma özelliğine sahiptir. Sahur öğününüzü pekmez tahin karışımı ile zenginleştirerek doğal bağışıklık sisteminizi destekleyebilir ve vücut direncinizi arttırabilirsiniz.

 

İftar ve sahur sofralarınız için birbirinden lezzetli besinlere Abbas Efendi ayrıcalıkları ile kolayca sahip olabilirsiniz.

 

 

Etiketler: Oruç bağışıklık sistemini etkiler mi ?, Ramazan ayı, oruç, 2020 Ramazan, güçlü bir bağışıklık sisteminin, bağışıklık sisteminin, Ramazan, bağışıklık sistemini güçlendirmekten, bağışıklık sistemi, bağışıklık hücreleri, güçlü bir bağışıklık sistemi,
Nisan 15, 2020
Listeye dön